darimiri

چهارشنبه 7 بهمن 1394

ده باید و نباید در بازاریابی تلفنی

نویسنده: میهن بلاگ 99   

آیا تا به حال بازاریابی تلفنی حس بدی به شما دست داده است؟ از اینکه پیشنهاد تان موردقبول واقع نمی‌شود، ناآسان شده‌اید؟ از خوب یت محدودتان ناامید شده‌اید؟


فرشگاه ساز خوب
هشدارهای زیر هشدارهایی کاملا جدی هستند که می‌توانند لذت کار را در شما از بین ببرند و فروشتان را به حداقل برسانند. در بازاریابی تلفنی به این نکات توجه بکنید .
۱. هل ندهید؛ به سوی خودتان بکشید

بیشتر ما از افرادی که اصرار می‌کنند تمام مدت در مورد خودشان حرف می‌کنند، خوشمان نمی‌آیند. به بازاریابی فکر بکنید . مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول خدماتتان هستید؟ این کار ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، درحالی‌که فقط کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را به داخل بکشید
نت وبکو.

روی نیازها دغدغه‌های مشتریان بالقوه‌تان تمرکز بکنید و به آن‌ها چیزی توصیه بکنید که می‌خواهند. شما به آن‌ها یاری می‌کنید، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید درآمد بیشتری به دست می‌آورید.
۲. مشتری بالقوه کافی ایجاد بکنید

بازاریابی تلفنی به معنای شروع مکالمه با مشتریان بالقوه، معرفت نیازهای آنان کمک به آن‌ها در درک راه‌حل‌های توصیه ی شماست. برای اینکه مشتریان بیشتری به دست آورید، به افراد زیادتری کمک کنید تا نوع محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه‌تان را تشویق بکنید تا با شما ارتباط بگیرند.

نوع بازاریابی‌تان به شما کمک می‌کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید با آن‌ها گفتگو بکنید ؟ شما می‌توانید با یک پیام تبلیغاتی مناسب استراتژی آنلاین آفلاین جریان متداومی از مشتریان بالقوه مناسب را برای ایجاد بکنید .
۳. با ایمیل یا نامه به استعلام مشتری جواب ندهید

در نود درصد اوقات ارائه جواب کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی‌شود. تلفن را بردارید و از مسائل آن شخص برای شروع مکالمه مصرف بکنید با سوال کردن چند پرسش بیشتر می‌توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد پس راه‌حل را به او معرفی بکنید .
۴. قیمت را بسیار زود اعلام نکنید
فروشگاه ساز

زمانی که مشتریان بالقوه ارتباط می‌گیرند، یکی از اولین سوالات ی که می‌پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر سریع به آن‌ها جواب دهید، اقطعا لا مکالمه به زودی انتها می‌یابد فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت‌ها از نظر آن‌ها معنایی ندارند.

زمانی که مشتری از شما قیمت می‌پرسد تا زمانی که کاملا متوجه نشده‌اید او چه چیزی می‌خواهد قیمت را اعلام نکنید. پس قیمت را در قالب راه‌حل‌هایی ارزشمند با کیفیت به او عنوان بکنید .
۵. زمانتان را برای افرادی که خریدار نیستند، هدر ندهید

هرچقدر هم که سیستم کاریتان بهتر باشد، گاهی وقتها می‌بینید که دارید با افرادی حرف می‌کنید که یا نمی‌توانند از پس نرخ خدماتتان برآیند یا محصولات شما سودی برای آن‌ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن بخش بسیاری از زمانتان می‌شود.

از سوالات تعیین‌کننده و جواب مشتری‌ها در طول ۳ دقیقه نخست مکالمه مصرف بکنید ببینید که فردی که پشت خط است، مشتری واقعی است یا خیر. چنانچه نبود، از او به خاطر وقت ی که گذاشته تشکر بکنید به سراغ شخص دیگری بروید.
۶. بسیار زیاد حرف نکنید

شما از زیروبم کالاها تان با هستید؛ می‌توانید ساعت‌ها در مورد آن‌ها، فرآیند کاریتان، ویژگی‌ها ویژگی ها ی کالاها حرف بکنید . این کار را نکنید. شما با این کار حوصله مشتری را سر می‌برید تذکر او را از دست می‌دهید، به خصوص چنانچه بازاریابی‌تان از نوع تلفنی باشد.

هر زمان که با یک مشتری ارتباط می‌گیری یا یکی از مشتریان بالقوه با شما ارتباط می‌گیرد، از آن ارتباط برای درک نیازهای مشتری استفاده بکنید . سوال بپرسید. مجوز دهید آن‌ها حرف کنند تا شما اطلاعات مورجهان ز را به دست آورید.
۷. ارزش از دیدگاه مشتری را معین بکنید

شما کاملا از ویژگی ها ی محصول و خدماتتان مطلع هستید؛ می‌خواهید که مشتریان بالقوه این ویژگی ها را کاملا متوجه شوند. برای اینکه به مشتریان یاری کنید تا ارزشی را که ایجاد کرده ‌اید درک کنند، از آن‌ها بخواهید تا چیزی را که می‌خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان اهمیت دارد، معین کنند.
۸. جواب «بله» بگیرید

هدف اولیه شما این است که وقتی از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا ثبت‌نام برای استفاده از خدمات پرسش می‌کنید، از آن‌ها جواب «بله» را دریافت بکنید اگر الگو از پاسخ‌های مثبت تهیه بکنید ، شانس شنیدن جواب مثبت را برای خود ارتقا داده‌اید.

اهداف آن‌ها را نقد بکنید و از آن‌ها بپرسید که دقیقا دنبال چه چیزی هستند . راه‌حلی را هم که یافته‌اید ارزیابی بکنید و از آن‌ها پرسش بکنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر
۹. یادتان نرود که شما باید درخواست فروش بدهید

اگر می‌خواهید مردم محصولات یا خدماتتان را بخرند، باید از آن‌ها درخواست بکنید . به نظر معین می‌آید؛ ولی بازاریاب‌های تلفنی اکثرا ٌ منتظر می‌مانند تا مشتری علاقه‌اش به خرید را عنوان نماید .

چرا این کار را می‌کنیم؟ شما تا زمانی که اعتمادبه‌نفس کافی در زمینه تکنیک‌های فروش تلفنی را کسب نکنید، از شنیدن جواب رد در ازای درخواست فروشتان می‌ترسید. برای همین است که اکثرا در ازای این کار فقط به بیان ویژگی‌ها و ویژگی ها ی محصول یا خدمات می‌پردازید.

اگر با مشتریان بالقوه مناسبی حرف بکنید ، اقطعا ل اینکه از شما خرید کنند بسیار خیلی است. به آن‌ها کمک کنید تا اهمیت مدنظرشان را معین و پس خرید را نهایی بکنید .
۱۰. پیگیری را فراموش نکنید

ممکن است وقت ی محصولی را به فروش می‌رسانید به نظر برسد که دیگر کارتان تمام شده است. اولین فروشتان را به عنوان یک «پایان» درنظر نگیرید، چون می‌توانید آن را به منزله دری به سوی روابط زیاد ‌مدت فروش بیشتر تلقی بکنید .

زمانی که یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود، اعتمادش نسبت به شما و محصولتان را نشان داده است. با برقراری یک ارتباط دیگر از رضایت مشتری خرید مجدد اقطعا لی او آگاه شوید.
از بازاریابی تلفنی متنفر نباشید. یاد بگیرید که چه بگویید چگونه مکالمه را سازماندهی بکنید و آنگاه لذت بیشتری از کارتان ببرید و به حداکثر فروش برسید.

نظرات() 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات