تبلیغات
darimiri - ستاره هتل به چه معناست؟ خدمات بیشتر یا رفتار بهتر!

darimiri

مسافرت از دیرباز یکی از تفریحات و دغدغه های آدم بوده است که با گذشت زمان، شکل آن تغییر كرده اهداف مختلفی طی آن دنبال می شود. محل اقامت یکی از اضلاع مسافرت است و هتل رایج ترین آن هتل,مشهد,هتل آپارتمان,رزرو هتل, قیمت هتل .


هتل اترک مشهد
انتخاب نوع هتل به مسائل مختلفی از قبیل میزان بودجه، هدف از سفر و ... بستگی دارد. هتلی که طبق تعاریف معمول، کاملترین بهترین نوع سرویس دهی را دارد، مسلما گرانترین نوع هتل است. بر همین اساس هرچه ستاره ها کمتر باشند توقع سرویس و خدمات کمتری می رود. از اینرو این سوال بیان می‌شود که آیا ستاره های زیاد نشانگر خدمات خوبتر هستند یا تنها توجیهی است برای پرداخت پول بیشتر هتل,مشهد,هتل آپارتمان,رزرو هتل, قیمت هتل .
در ابتدا رده بندی هتل بر این اساس معین شد که مشتری چه نوع خدماتی را تقاضا می‌کند و توقع او از هتل تاچه حدی است. شاید این رده بندی برای هتل ها نوعی تبلیغ باشد هتل ها با این کار برای جایگاهی معین کنند، اما با آنچه مسلم است درجه رده بندی هتل بر اساس ستاره های آن، تعریف نوع تنوع خدمات آن است هتل,مشهد,هتل آپارتمان,رزرو هتل, قیمت هتل. تا کجا می توانیم خدمات را برای هتل ها تعریف کنیم، تعداد شمارش این خدمات تا کجا می توان باشد؟
طبق نظریات هتلداری 30 راه برای درجه بندی هتل ها در جهان وجود دارد که که اما در سیستم شناسایی بین‌المللی ستاره هتل مد نظر قرار می گیرد اما بعضی از کشورها در سیستم داخلی شناسه های دیگری را ملاک قرار می دهند که مهمترین آنها به این شرح است: سیستم ستاره گذاری از یک تا پنج (كه در اکثر کشورهای اروپائی رایج است)، سیستم حروف الفبا مثل A،B،C،D ،...( که در یونان رایج است) و ستاره های هتل نیز طبق تعارف با این حروف هم درجه بندی می شوند مثل چهار ستاره A، سیستم Crown که در بریتانیا رایج است. در کشور آلمان درجه بندی هتل ها به چند گروه تقسیم می شوند: توریست کلاس(یک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First class (چهار ستاره)و Luxury Class (پنج ستاره). تعدادی از هتل ها مثل هتل آبخش مان، متل ها و... اصلا در مقوله ستاره قرار نمی گیرند و به نوعی دیگر امتیازبندی می شوند. در حرف های محاوره ای خاطرات سفر گفته می شود که برای مثال هتل سه ستاره در فلان کشور مثل هتل پنج ستاره در کشور ماست یا به عکس. واقعیت این است که طبق استانداردهایی که تعریف می شود این ناهمگونی ستاره ها را در کشورهای مختلف به آسانی می توان دید به قول مشهور بسیاری از این ستاره ها غیراستاندارد و به عبارتی دوست ها ه داده شده اند ستاره ای رسمی که حاکی از کیفیت باشد بسیار نادر است.
آنچه به تجربه ثابت شده این است که هیچگاه دو هتل پنج ستاره حتی در یک شهر مثل نیستند.
این ناهمگونی از نظر تعداد اتاق، شکل کریدور ها، تعداد سالن ها رستوران ها و... به روشنی دیده می شود. محل قرار گرفتن هتل نیز با اهمیت است. بعضی هتل های پنج ستاره در بافت سنتی و تاریخی شهر قرار دارند و هتل دیگر در حاشیه شهر. امروز که شاهد تهیه هتلی با نام و نشان پنج ستاره در یک مجتمع بزرگ تجاری هستیم.
اینکه کدامیک از این هتلها ارجحیت دارد. باز به سلیقه برمی گردد، بعید است سازمانی جهت استانداردسازی هتل ها این مسائل ناهمگون را اولویت بندی نماید . آنجاکه یک سری ملاک معیارهای از پیش تعریف شده، جهت ستاره های مختلف وجود دارد.
هرچه ستاره هتل بالاتر باشد، تکنولوژی سرویس های پیشرفته تری در آن وجود دارد به قول مشهور به روز است.
به عنوان مثال تا چند سال پیش چیزی به نام اینترنت وجود نداشت ولی امروز که آسان ترین اطلاعات با اینترنت رد و بدل می شود. از اجزا لا ینفک هتل با ستاره های بالا کافی نت (مرکز اینترنت) است اینکه هتل پنج ستاره دارای فروشگاه های متعدد و موردنیاز مسافر است.
درحالیکه لازم ه بقیه ستاره ها چنین موردی نیست. در این ارزیابی ها سه اصل کلی امتیازبندی می‌شود که عبارتنداز: امور ساختمانی و تاسیساتی مکان قرار گرفتن هتل، امور مربوط به نوع سطح سرویس خدمات تجهیزات (کمیت و کیفیت خدمات رفاهی موجود در هتل)، امور مربوط به مدیریت، نیروی آدم ی و روش .
فرق در استانداردهای زیاد به سازماندهی آن هتل نیز برمی گردد که در راس آن استادارد سرویس دهی است. به عنوان مثال گروه کارکنان در یک هتل پنج ستاره بسیار باتجربه روش دیده اند. آنچه با اهمیت است مسلم است راضی نگه داشتن مساله پسندترین مشتری در یک هتل که کار آسانی نیست، آن مشتری زیاد ریزبین نکته سنج است از کوچکترین موردی می توان خرده بگیرد.
بر اساس تجارب شخصی چه به عنوان کارمند در چند هتل اصفهان چه به عنوان مسافری که هتل با ستاره های مختلف را تجربه کرده ، آنچه جهت یک مسافر در هر هتلی با هر ستاره ای با اهمیت است ابتدا احترام و احترام کارمند هتل است. نمی دانم متخصصین هتلداری به این مورد آیا ستاره ای می دهد یا نه، ولی آنچه باعث می شود مسافر دلخور شود و خاطره ای بد در ذهن او نقش بندد، همین مورد است. مسافر با هر منظوری از مسافرت در شهر دیگر دچار نوعی اضطراب است در هتل شاید به ونوعی به دنبال آرامش منزل خود باشد. مسافر طعم بد غذا، ملحفه چروکیده آب سرد حمام را فراموش می نماید ولی بی اعتنایی بدرفتاری کارمند هتل تا ابد در ذهن او می ماند و از ستاره های آن هتل می کاهد. شاید لبخندی دوست ها ه سبب شود که شب راحتی در بالش سنگی هتل با آرامش به صبح رساند.

نظرات() 
foot pain
شنبه 18 شهریور 1396 01:34 ب.ظ
After I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added-
checkbox and now whenever a comment is added I recieve four emails
with the same comment. Perhaps there is an easy method you are able
to remove me from that service? Thank you!
Can you have an operation to make you taller?
یکشنبه 15 مرداد 1396 01:00 ق.ظ
I absolutely love your site.. Very nice colors
& theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I'm hoping to create my
very own blog and want to learn where you got this from
or what the theme is called. Cheers!
vitamin c foot pain
چهارشنبه 7 تیر 1396 06:36 ب.ظ
What's up i am kavin, its my first time to
commenting anywhere, when i read this post i thought i
could also make comment due to this sensible post.
http://ameblo.jp
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 08:07 ب.ظ
Thanks for finally writing about >darimiri - ستاره هتل به چه معناست؟
خدمات بیشتر یا رفتار بهتر! <Liked it!
BHW
چهارشنبه 23 فروردین 1396 11:46 ب.ظ
I am regular reader, how are you everybody? This post posted at this web page is in fact nice.
manicure
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:48 ب.ظ
It's an awesome article in favor of all the internet viewers; they will
take benefit from it I am sure.
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 07:28 ق.ظ
This piece of writing is actually a good one it assists new internet viewers, who are
wishing in favor of blogging.
manicure
جمعه 18 فروردین 1396 12:03 ب.ظ
Wow, that's what I was exploring for, what a stuff!
present here at this webpage, thanks admin of this website.
manicure
سه شنبه 15 فروردین 1396 12:21 ب.ظ
Thank you for some other wonderful post. The place else may just
anybody get that type of information in such a perfect approach of writing?
I've a presentation next week, and I'm on the look for such information.
تینا
شنبه 10 بهمن 1394 01:09 ب.ظ


سلام خیلی وبلاگ زیبایی دارید، خیلی لذت بردم از وبلاگتون، اگه دوست داشتید خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم
پرتال تبادل لینک رایگان ما دارای رنک 4 گوگل و بیش از 12000 بازدید است، به آسانی لینک خودتون را ثبت کنید و رتبه گوگل و بازدید وبلاگ خودتون را افزایش بدید
http://www.turister.biz/links

محمد
جمعه 2 بهمن 1394 12:25 ق.ظ

کسب درآمد ماهانه بالای 1 میلیون تومان
100 درصد تضمینی

توجه : پس از وارد شدن به لینک ها 15 ثانیه صبر کنید و سپس روی دکمه ی
سبز رنگ "رد کردن تبلیغ" کلیک کنید.

لینک آموزش برای آقایان:

http://bit.do/toopfile1

لینک آموزش برای خانم ها:

http://bit.do/toopfile2
پانیذ
چهارشنبه 23 دی 1394 11:54 ق.ظ
مطمئنم از سرزدن به سایت من پشیمون نمیشی امتحان کن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :